بخشی از متن فایل word مقاله انتخاب مناسبترين سيستم زمين براي کنترل ولتاژ ريل و نشتي جريان از ريل در راه آهن برقي :
محل انتشار: نهمین همایش حمل و نقل ریلی
تعداد صفحات:10
نویسنده(ها):
داود مصطفی تونبق – عضو هیُات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان
پوریا معصومی – عضو هیُات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
چکیده:
با توجه به تاریخچه صنعت حم ل نقل ریلی برقی در دنیا, م سأله نشتی جریان و تاثیر آن بر خوردگی سازه های فلزی اطراف ریل حرکت و همچنین افزایش ولتاژ ریل و تأثیر آن بر سلامتی مسافرین و پرسنل , یکی از مهمترین عواملی است که نظر مهندسین مترو را چه در مراحل نصب و راه اندازی و چه در مرحله بهره بر داری ازسیستم مترو به خود جلب کرده است. بدلیل شدید بودن اثرات نشتی جریان در سیستمهای حمل و نقل ریلی با برقDCو جزئی و قابل صرفنظر بودن آن در سیستمهایAC مطالعه صورت گرفته در این مقاله بر روی سیستمهای , DCواهد بود. در این مقاله کلیات مسالهجریانهای سرگردا ن و نحوه کنترل آن بیان شده و با استفاده از یک مدل تحلیلی , روشهای مختلف زمین کردن سیستم و اثر آن بر جریان سرگردان و کنترل ولتاژ ریل , مورد مطالعه قرار میگیرد.